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海外でも自国にいるときと同様に快適・確実なコミュニケーションがとれる。
渡航先でのきめ細やかなサポートまでを、一つのサービスとして受けられる。
これらのサービスを通じて、エリアや言語といった人と人との間に
横たわるコミュニケーション上の境界を取り払う。
私たちは、携帯電話の進化を背景にこうした付加価値を創造し、
モバイルを核にグローバル化するビジネスを支える
「総合モバイルソリューションプロバイダー」を目指してまいります。
「安心」「便利」「楽しさ」を軸に持つ、世界を舞台にしたソリューションカンパニーを目指します!
商号 |
株式会社テレコムスクエア |
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設立 |
1974年(昭和49年)3月28日 |
代表者 |
代表取締役 吉竹 雄次 |
従業員数 |
258人(2018年10月現在) |
事業内容 |
日本及び世界各国の携帯電話、SIMカード、データ通信機器のレンタル。メディア事業。 |
登録 |
一級第二種電気通信事業者(届出番号A-04-519)※平成4年提出 |
2003年 |
・米国現地法人Telecomsquare USA, Inc.を設立 ・株式会社テレコムスクエアに社名変更 ・成田空港第1ターミナル発着階にて専用カウンター運営を開始 ・米国・中国・欧州にて24時間日本語サポート体制が完備 ・成田空港第2ターミナル内に支社と物流センターを開設 |
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2004年 |
・関西空港到着階返却での受付を開始、主要3空港の発着階の貸出・返却体制が完備 ・法人コンサルティングサービス“MEGA”の発表 ・ポストペイドSIMカードの販売を開始 ・ANAとのビジネスを開始 |
2005年 |
・24時間日本語・英語電話サポートの開始 ・名古屋支店を開設。関西営業所を大阪支店へ格上げ ・ノキアジャパン株式会社との提携により、都内唯一のノキア専門店「Nokia store東京駅八重洲地下街」を開設 ・国際モバイルの専門ショップ「モバイルセンター成田空港」を開設 |
2006年 |
・福岡支店を開設、福岡空港にてレンタル携帯電話サービスを開始 ・国際モバイルの専門ショップ第2号店、「モバイルセンター関西空港」を関西空港到着階に開設 ・成田空港第1ターミナルオープンに伴い、南ウイング出発階・到着階にカウンター新設 ・訪日外国人向け通訳サービス「コンシェルジュサービス」開始 ・企業向け海外携帯電話のソリューションサービス「MEGA PACKAGE(メガパッケージ)」を発表 |
2007年 |
・福岡空港にて自社カウンターオープン ・国際モバイル専門ショップ成田空港2号店「モバイルセンター成田第2」オープン ・危機管理同報システム『Global Cast』サービス開始 ・テレコムスクエアコールセンター事業所として株式会社TSサポート設立 |
2008年 |
・中国バイドゥ(百度)株式会社、株式会社ウィルコムと協業し、訪日中国語ユーザー向けにPHSレンタルサービスを開始 |
2010年 |
・モバイルW-Fiルーター定額制レンタルプラン『Wi-Ho!®(ワイホー)』のサービスを開始 ・東京国際空港(羽田空港)にて「モバイルセンター羽田空港」をオープン |
2011年 |
・『Global Cast』 を改良した新しい危機管理ソリューションンサービス『GCC (Global Connnect & Communication)サービス』を開始 |
2012年 |
・中部国際空港で初となるモバイルレンタル専門店「モバイルセンター中部国際空港」をオープン |
2013年 |
・英国VISMO社の危機管理用の動態管理ツール「VISMO」を日本で販売開始 ・昭文社とアシストオールが通訳アプリ「SmartTrip」を共同開発 ・新千歳空港に「モバイルセンター新千歳空港」をオープン |
2014年 |
・ヨドバシカメラで海外用プリペイドSIMカード「Wi-Ho!®」販売開始 ・高松空港で初のモバイルレンタルサービス開始 |
2015年 |
・訪日外国人向けに 電話通訳サービス付きプリペイドSIMの販売を開始 |
2016年 |
・音声通話付きプリペイドSIMカードを全国のテレコムスクエア空港カウンターにて発売 ・訪日台湾人向けに、空港で確実に手渡しするフリーペーパー(日本放題)を創刊 台湾現地空港(桃園、松山、高雄)の8拠点で配布開始 |
成田空港 | |
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2008年10月 | スマイルグランプリ表彰 |
2013年12月 | 成田国際空港接客サービス実態調査 Bright Airport Shop サービス部門第1位:モバイルセンター成田第2 |
2014年8月 | 成田国際空港接客サービス実態調査 Bright Airport Shop サービス部門第1位:第1ターミナル4F南出発ロビー |
2015年12月 | 成田国際空港接客サービス実態調査 Bright Airport Shop サービス部門第1位:モバイルセンター成田第2 |
羽田空港 | |
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2015年12月 | 羽田空港主催CSアワード受賞 |
2016年2月 | 羽田空港主催モニタリング調査 サービス部門第1位:モバイルセンター羽田空港2F到着ロビー店 |
2016年12月 | TIAT主催CSアワード受賞 |
2017年2月 | 羽田空港主催モニタリング調査 サービス部門第4位:モバイルセンター羽田空港2F到着ロビー店 |
2017年9月 | 羽田空港主催CSアワード受賞 |
福岡空港 | |
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2016年10月 | 福岡空港主催モニタリング調査 サービス店舗第1位 |
We aim to provide customized solutions, allowing travelers to communicate anywhere in the world, with comfort and sureness as if they are in their home country. They can benefit from extensive support wherever in the world.
We strive to remove the barriers of communication that exist among travelers that come from different areas and speak different languages through our services.
We create new values in line with the evolution of mobile phone technology. We aim to become a “total mobile solution provider” by supporting business globalization.
“Reliable,” “Convenient” and “Fun.” We aim to become a global solution company.
Company Name |
Telecom Square Co., Ltd. |
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Establishment |
1974 (Showa 49) March 28 |
Representative |
CEO Yuji Yoshitake |
Number of employees |
258 (as of October 2017) |
Business contents |
Providing rental of Mobile Phones, SIM cards, data communication equipment from Japan and around the world. Media business development. |
Registration |
Grade 1 Type II carriers Reported number A-04-519 submitted in 1992. |
2003 |
・Established Telecom Square USA Inc., in TX, USA ・Company name changed into Telecom Square Inc. ・Commenced 1st Airport Service Counter in Narita Terminal 1 Departure ・Established 24H support network for Japanese in USA, China, and Europe ・Opened office in Narita Terminal 2 and logistics center |
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2004 |
・Commenced Airport Service Counter in Kansai International Airport Arrival lobby ・Started pick-up and return of devices services at the 3 major airports ・Announced “MEGA”, Corporate Consulting Service ・Commenced sales of post-paid SIM card service ・Commenced business relationship with All Nippon Airlines (ANA) |
2005 |
・Commenced operating 24H telephone support service in Japanese and English ・Established Nagoya branch and Osaka branch ・Opened Nokia store in Yaesu Shopping Mall at Tokyo station, with the partnership with Nokia Japan ・Opened “Mobile Center”, a shop specialized in mobile phones for international use in Narita Airport” |
2006 |
・Established Fukuoka branch ・Opened “Mobile Center” in Kansai International Airport ・Opened Airport Service Counters in South Wing Departure and Arrival floors of the newly built Narita Airport Terminal 1 ・Commenced “Concierge Call”, Japanese interpretation service for visitors to Japan ・Announced “MEGA PACKAGE”, corporate solution service for overseas mobile phone use |
2007 |
・Opened Airport Service Counter at Fukuoka Airport ・Opened “Mobile Center” in Narita Airport Terminal 2 ・Commenced “Global Cast”, emergency announcement service ・Established TS Support Co., Ltd. As an office in Telecom Square Call Center |
2008 |
・Commenced cooperating with Baidu Co., Ltd. and Willcom Co., Ltd. for mobile phone rental service for Chinese visitors to Japan |
2010 |
・Commenced “Wi-Ho! ®”, mobile Wi-Fi router rental service ・Opened “Mobile Center” in Tokyo International Airport (Haneda Airport) |
2011 |
・Commenced “GCC (Global Connect & Communication)” based off “Global Cast”, new and improved Emergency announcement service |
2012 |
・Opened “Mobile Center”, the first mobile device rental shop in Central Japan International Airport |
2013 |
・Commenced sales of “VISMO”, emergency tracking tool for overseas travelers, originally only available from VISMO UK ・Co-developed “SmartTrip”, translation App by partnering Assist All with Shobunsha Inc., ・Opened “Mobile Center” in New Chitose Airport |
2014 |
・Commenced sales of “Wi-Ho! ®” at Yodobashi Camera ・Commenced the first mobile device rental service at Takamatsu Airport |
2015 |
・Commenced sales of prepaid SIM card with phone translation service for visitors to Japan. |
2016 |
・Commenced sales of prepaid SIM cards with telephone function at all Telecom Square Airport Service Counters ・Commenced Free paper service for Taiwanese travelers to Japan available at all airports in Taiwan |
Narita Airport | |
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October 2008 | Smile Grand Prix Award |
December 2013 | 1st Place in Bright Airport Shop Service (Narita International Airport Customer service survey) awarded to Mobile Center Narita Terminal 2 |
August 2014 | 1st Place in Bright Airport Shop Service (Narita International Airport Customer service survey) awarded to 4 Fl. Departure Lobby South Wing |
December 2015 | 1st Place in Bright Airport Shop Service (Narita International Airport Customer service survey) awarded to Mobile Center Narita Terminal 2 |
Haneda Airport | |
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December 2015 | CS Award, sponsored by Haneda Airport |
February 2016 | 1st Place in Service Award, based off monitor survey conducted by Haneda Airport, awarded to Mobile Center Haneda 2 Fl. Arrival Lobby |
December 2016 | CS Award hosted by TIAT |
February 2017 | 4th Place in Service Award, based off monitor survey conducted by Haneda Airport, awarded to Mobile Center Haneda 2 Fl. Arrival Lobby |
September 2017 | CS Award, sponsored by Haneda Airport |
Fukuoka Airport | |
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October 2016 | 1st Place for Best Serving shop, based off monitored survey conducted by Fukuoka Airport |